Класифікація олив за ACEA

  • Класифікація олив за ACEA

Класифікація олив за ACEA

ACEA, як і інші стандартні класифікації олив, була введена для того, щоб споживач міг швидко зорієнтуватися в різноманітності мастильних матеріалів, що зростає. За допомогою умовних позначень покупець може зробити висновок про те, чи підходить продукт для автомобіля. У цій статті ми поговоримо про те, як орієнтуватися у специфікації ACEA, та про можливі зміни у ній.

Невеликий екскурс в історію

ACEA – це абревіатура від французької назви Європейської асоціації автовиробників. Її учасниками є такі компанії як BMW Group, Ford, Hyundai, Honda, Toyota, Volkswagen та інші. Чи варто говорити, що асоціація із таким авторитетом зможе легко диктувати свої умови ринку? Стандарти, які вона ухвалила, швидко стали міжнародними.

Зауважимо, що класифікація АСЕА була першою у своєму роді. До неї існувала та активно використовувалася специфікація API, розроблена Американським інститутом нафти (American Petroleum Institute). Проте технології виробництва автомобілів змінювалися, і між європейськими та американськими машинами стало з'являтися дедалі більше відмінностей. Стало очевидно, що єдиний стандарт не може задовольняти потребам різних компаній, тому в 1996 з нуля був розроблений стандарт АСЕА.

У першій версії специфікації оливи для ДВЗ, що працювали на бензині та дизелі, класифікувалися окремо. Цей поділ зник у 2004 році з виходом оновленої редакції.

Ще одна серйозна зміна, що з'явилася у специфікації, стосувалася появи нових класів мастильних матеріалів (С та Е), розроблених спеціально для нового покоління двигунів. Зміни стандартів АСЕА проводились у 1998, 1999, 2002, 2004, 2007, 2008, 2010, 2012 та 2016 роках. Саме про останню ми говоримо сьогодні.

Класифікація олив за ACEA станом на сьогодні

В актуальній сьогодні специфікації, мастильні матеріали поділяються на такі категорії:

1. А/В. Прийшла на заміну існуючим раніше категоріям А – оливи для бензинових моторів та В – оливи для дизельних двигунів. Відповідно, до неї потрапляють обидва типи продуктів. У категорії представлено 3 класи олив:

АСЕА А3/В3

Оливи зі стабільною в'язкістю. Дані продукти призначені для застосування у високофорсованих двигунах. Вони використовуються: у легкових та легких вантажних авто; при тривалих інтервалах заміни мастильних матеріалів; при постійному використанні малов'язких олив;

АСЕА А3/В4

Оливи, що використовуються у всіх ситуаціях, застосовуваних до А3/В3, а також: у високофорсованих бензинових двигунах; у дизельних моторах з безпосереднім упорскуванням палива.

АСЕА А5/В5

Оливи зі стабільною в'язкістю, які можуть застосовуватися: при тривалих інтервалах заміни мастильних матеріалів;

Клас АСЕА А1/В1 не використовується у класифікації ACEA з 2016 року.

2. С. Категорія, до якої увійшли оливи для ДВЗ, розроблені для відповідності новим європейським екологічним стандартам. Вони можуть працювати в двигунах з сажовими фільтрами та каталізаторами відновлення відпрацьованих газів. У категорії С виділяють п'ять класів:

С1

Оливи зі стабільною в'язкістю з мінімальним вмістом SAPS. Допускається їх застосування в двигунах з каталізаторами; у високофорсованих бензинових ДВЗ і в дизельних моторах з безпосереднім упорскуванням палива, які використовують оливи з мінімальною в'язкістю HTHS 2.9 мПа * с.

С2

Оливи зі стабільною в'язкістю із середнім вмістом SAPS. Сфера використання збігається із С1.

С3

Оливи зі стабільною в'язкістю із середнім вмістом SAPS. Сфера використання: у двигунах з каталізаторами; у високофорсованих бензинових ДВЗ та у дизельних моторах з безпосереднім упорскуванням палива, які використовують олії з мінімальною в'язкістю HTHS 3,5 мПа*с.

С4

Оливи зі стабільною в'язкістю з низьким вмістом SAPS. Сфера використання збігається із С3.

С5

Оливи  зі стабільною в'язкістю із середнім вмістом SAPS, створені для зменшення витрати палива. Допускається їх застосування:у двигунах з каталізаторами;у високофорсованих бензинових ДВЗ та у дизельних моторах з безпосереднім упорскуванням палива, в якому допускається застосування мастильних матеріалів з мінімальною в'язкістю HTHS 2,6 мПа*с.3.

Е. У цю категорію входять оливи для дизельних ДВЗ, що експлуатуються у важких умовах, наприклад, при великому інтервалі заміни мастильних матеріалів. У ній виділяють 4 класи:

Е4

Олива зі стабільною в'язкістю, яка: забезпечує чистоту поршнів; сповільнює знос; запобігає появі нагару; забезпечує стабільність мастильного матеріалу.

Допускається застосування оливи у дизельних двигунах, що відповідають стандартам від Euro I до Euro V та працюють у важких умовах. Також може застосовуватися у моторах без сажових фільтрів та з різними системами зменшення вихлопів.

Е6

Оливи зі стабільною в'язкістю, що відповідають тим самим вимогам, що і E4. Допускається їх застосування у тих же типах двигунів, а також у двигунах, що відповідають стандарту Euro VI. Оливи можуть застосовуватися разом з дизельним паливом зі зниженим вмістом сірки. Дані мастильні матеріали можуть використовуватися в двигунах із системами EGR (з сажовими фільтрами та без) та SCR.

Е7

Оливи зі стабільною в'язкістю, що забезпечують чистоту поршнів і запобігають поліруванню стінок циліндрів. Відповідають усім вимогам, що пред'являються до класу Е4, і застосовуються в тих же типах двигунів.

Е9

Оливи зі стабільною в'язкістю, що забезпечують чистоту поршнів і запобігають поліруванню стінок циліндрів. Відповідають усім вимогам до класу Е4. Підходять для дизельних ДВЗ, що відповідають стандартам від Euro I до Euro VI. Дозволено використання з паливом зі зниженим вмістом сірки. Оливи можуть використовуватися в двигунах із системами EGR (з сажовими фільтрами і без) та SCR.

Це всі класи олив, які ви зможете знайти на вітринах магазинів. Завдяки зазначеній класифікації ви зможете легко зрозуміти, для яких типів двигунів вони призначені.

Оновлення ACEA

Причиною оновлення стандартів, з найбільшою ймовірністю, можна вважати посилення екологічного законодавства у всіх країнах ЄС. Очікується, що вимоги до мінімальної якості мастильних матеріалів у новій класифікації будуть значно вищими за існуючі. Це необхідно для того, щоб вони підходили до специфікації нового сучасного обладнання.

Очікується, що нові зміни стосуватимуться олив як для легкових, так і для важких вантажних двигунів. Увага в першу чергу буде спрямована на проблеми утворення відкладень та зношування ланцюгів, а також LSPI у турбованих двигунах з безпосереднім упорскуванням.

В результаті

З'явиться клас С6. Для потрапляння в нього олива має успішно пройти всі тести, які проводяться для С5, а також 3 нових. В результаті, за словами представників АСЕА, між новими та вже існуючими класами буде досить велика різниця.

Найменування, які пропонується використовувати у новій класифікації, ще не затверджені спеціалістами. Вони можуть бути змінені на момент прийняття нових стандартів.

Щоб спростити систему класів, з неї приберуть деякі елементи:

А3/В3

Оскільки ці оливи переважно використовуються у старих автомобілях, цей клас більше не актуальний.

А5/В5

Цей клас буде замінено на А7/В7.

С1

Ці оливи не затребувані більшістю виробників, тому клас більше не актуальний.

Зміни торкнуться мастильних матеріалів для важкої вантажної техніки. Насамперед вони торкнуться класів Е6 та Е9, які будуть замінені на Е8 та Е11 відповідно. Це пов’язано з введенням у програму оцінки нових тестів. Оливи класів Е8 та Е11 будуть краще захищати елементи двигуна від окислення та різних відкладень. Також розглядаються можливі зміни в'язкості цих продуктів.

Класи Е4 та Е7 залишаться без змін.

Очікується також поява цілої нової категорії олив для вантажних машин. Імовірно вона позначатиметься літерою F, але з цього питання ще точаться дискусії. Очікується, що оливи даної категорії повинні будуть знижувати витрати пального та забезпечувати кращий захист елементів двигуна.

Резюме

АСЕА була і буде одним із основних стандартів для класифікації моторних олив. Грунтуючись на наведеній у статті інформації, ви зможете легко знайти та вибрати необхідний продукт для свого авто.

При цьому стандарти, що застосовуються для олив, регулярно посилюються. Це означає, що будь-який продукт, сертифікований АСЕА, відповідає всім вимогам щодо екології та ефективності.

31.01.2022 15:22:04
0
61

Рекомендовані статті

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZICОлива YUBASE Це передові технології ZIC у виробництві базових олив. Запатентована технологія отримання синтетичного базової оливи групи III за класифікацією API.Технологія VHVI (VERY HIGH VISCOSITY INDEX - з англ. - дуже високий індекс в'язкості) передбачає глибоке очищення масляних фракцій нафти з подальшою їх обробкою процесом каталітичного гідрокрекінгу. В резуль..

30.09.2021
2
191
Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?Нова технологія захисту продуктів Mobil ™У 2018 році компанія ExxonMobil впровадила нові елементи захисту продукції, розташувавши їх на фронтальних етикетках каністр об'ємом 1 і 4 літри. До них відносяться QR-код, унікальний 12-значний код і об'ємні графічні елементи - опуклі металеві точки з нанесеними на них штрихами. Зверніть увагу, що протягом 3-4 кв..

04.10.2021
0
59
Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

Оливи для МКПП та АКППЯку оливу заливати в механічну коробку?Вимоги до мастильних матеріалів для автоматичної трансмісії та механічної коробки різняться. Тому так важливо правильно вибрати продукт. Підходяще моторна олива забезпечує працездатність механізмів двигуна і навіть продовжує термін його експлуатації. До того ж мастильна рідина запобігає задиранням і зварюванню металевих частин трансмісії..

28.01.2022
0
71