Змішування моторних олив

  • Змішування моторних олив

Моторні оливи - змішувати чи ні?

Питання про те, чи можна змішувати моторні оливи різних виробників і марок, швидше за все, ніколи не буде вирішено в той чи інший бік. Завжди знайдуться щасливі власники машин, які успішно їздять із найнесподіванішими комбінаціями мастильних матеріалів, незважаючи на застереження. У цій статті ми розповімо про те, чи можна змішувати мастильні матеріали та чим можуть закінчитися ці експерименти.

Чому ця тема є актуальною?

Почнемо з відповіді питання, чому взагалі людям потрібно змішувати оливи. Найчастіше така необхідність виникає в екстрених випадках, а іноді – виключно через незнання або неуважність. Нештатні ситуації виникають, наприклад, коли ви поспішайте на роботу, але вчасно помічаєте попередження про низький рівень мастильного матеріалу. На жаль, тієї марки, якою користуєтеся ви, не виявляється під рукою, і ви справедливо вирішуєте, що безпечніше змішати різні основи, ніж вирушити без оливи в двигуні. Подібні випадки можуть виникнути в дорозі або внаслідок несправності, коли злити відпрацьований мастильний матеріал неможливо.

Правило 1

Змішувати моторні оливи можна, але тільки в ситуаціях, коли це дійсно необхідно.

Тепер поговоримо про склад мастильних матеріалів. Будь-яка моторна олива складається з основи та присадок, які забезпечують захист від корозії та багато інших властивостей. У кожного виробника свій унікальний склад. Його підбирають за результатами тривалих досліджень, причому враховують як кількість присадок, так і їх співвідношення стосовно однне одного. Найчастіше збільшення вмісту одного компонента може призвести до того, що інша речовина не працюватиме досить ефективно.

Чому це важливо знати? Тому що на форумах легко знайти людей, які стверджують, що вимоги виробників не змішувати оливи – не більше, ніж маркетинговий хід для збільшення продажів. Насправді, продукти різних компаній мають у своєму складі присадки з унікальним складом. При їхньому контакті в результаті змішування великий ризик початку реакції, яка може бути згубною для двигуна.

Якщо ж йдеться про продукти однієї компанії, то ви ризикуєте порушити баланс різних речовин у оливі, що також позначиться на його ефективності.

Правило 2

При змішуванні олив є способи знизити ризик, але немає гарантованого способу уникнути його повністю.

Далі ми поговоримо про сумісність різних мастильних матеріалів. Зазначимо, що фразу "можна змішувати" правильніше розуміти як "можна змішувати з мінімальним ризиком". В ідеальній ситуації ви повинні використовувати продукт однієї марки протягом усього терміну експлуатації автомобіля.

Деякі нюанси при змішуванні моторних олив

Відразу зазначимо: у цій статті ми говоримо тільки про якісні мастильні матеріали, що пройшли всі необхідні процедури сертифікації.

Правило 3

Змішування олив, які не мають сертифіката відповідності, може призвести до початку неконтрольованих реакцій. Це може призвести до виходу з експлуатації двигуна автомобіля.

Варто відзначити ще один важливий момент: неможливо повністю злити оливу з двигуна. Це ж відноситься до всіх рідин, що використовуються для промивання. Якщо ви використовуєте різні оливи, їх змішування неминуче, навіть при попередньому зливі мастильного матеріалу.

Тому рекомендуємо ознайомитися з подальшим матеріалом усім, хто заливає в машину олви з різним складом.

Які моторні оливи можна змішувати?

У складі будь-якого мастильного матеріалу є базова частина, тобто основа, до якої додаються присадки. Саме вона використовується для класифікації олив. Вони, як відомо, бувають:

  • мінеральними. Їх отримують із нафти шляхом селективної очистки. Це недорогі та універсальні мастильні матеріали;
  • напівсинтетичними. Виробляються за допомогою поєднання мінеральних та синтетичних олив. Відрізняються універсальністю та порівняно високими захисними властивостями, причому досить доступні;
  • гідрокрекінговими. За складом вони близькі до напівсинтетичних, проте основа, отримана методом глибокого очищення, забезпечує їм велику в'язкість та температурну стійкість;
  • синтетичними. Найбільш якісні та дорогі варіанти, представлені на ринку. Базова частина, отримана методом хімічного синтезу, дозволяє мастильним матеріалам зберігати стабільні показники в'язкості та плинності, а також забезпечує повільне старіння.

Основа є одним із головних факторів при змішуванні оливи. Змішувати склади з однаковою базовою частиною відносно безпечний варіант.

При використанні продуктів одного виробника ризик знижується ще більше. Цілком логічно, що в олив одного бренду буде приблизно однаковий склад (зазначимо, що бувають і винятки). Це значно знижує ризик виникнення реакцій між різними компонентами.

У ряді випадків, якщо необхідно долити оливу, можна взяти продукт іншого типу і/або в'язкості, але від того ж виробника. Зазначимо, що це правильно тільки в короткостроковій перспективі.

Чи можна змішувати моторні оливи з різною в'язкістю?

Так, це можливо, але треба розуміти обмеження. Якщо вам необхідно змінити в'язкість, то найкраще вибрати оливу того ж виробника на тій самій основі. Це дозволить вам максимально зменшити ризик. Пам'ятайте, що при додаванні оливи іншого класу загальна в'язкість падає. Важливо і те, скільки нового мастильного матеріалу ви додаєте. Не всі автомобілі можуть працювати з таким складом.

Навіть якщо перед заміною ви злили оливу, ми рекомендуємо заливати мастильний матеріал від того ж виробника, пам'ятаючи, що в моторі залишилося до 10% попереднього складу. При змішуванні сумішей з різною в'язкістю несуттєво змінюється плинність рідини, але значних змін у її функціях не станеться.

Загальні правила

При змішуванні різних олив важливо дотримуватися ряду правил, які допоможуть вам уникнути неприємних ситуацій:

  1. Не знижуйте якість оливи. Не можна доливати мінеральну оливу в синтетику чи напівсинтетику, а напівсинтетику – у синтетику. Зниження якості може призвести до початку реакцій та зниження ефективності роботи присадок.
  2. Якщо вам довелося змішувати оливу за необхідності, краще злити отриманий склад за першої можливості і замінити його повністю на однорідний, тобто на той, що рекомендований виробником.
  3. Заборонено заливати в двигун оливи різних класів, наприклад, змішувати мастильні матеріали для легкових та вантажних автомобілів.
  4. Якщо потрібно долити оливу, оптимальним вибором буде продукт того ж виробника з іншими показниками в'язкості. При цьому необхідно враховувати сезон. Інакше є можливість знизити в'язкість, наприклад, зимової оливи. Це може призвести до засмічення систем двигуна. Крім того, при доливі менш в'язкої оливи може зрости витрата на чад, тому рівень доведеться контролювати частіше.
  5. Не рекомендується змішувати оливи у пропорції 50/50. Доливати слід трохи більше 15 % нового складу.
  6. Якщо немає можливості знайти оливу того ж виробника, при виборі необхідно орієнтуватися на допуски виробника. Вони мають збігатися в обох продуктів. Найкраще підійде олива, близька за класом та характеристиками. Відповідно до вимог API та ACEA, продукти в рамках одного класу досить близькі за складом та властивостями, а отже, можуть змішуватися практично без негативних наслідків. Мастильні матеріали, які не підходять під ці вимоги, просто не проходять сертифікацію. При цьому не забудьте врахувати допуски виробника автомобіля і якнайшвидше злити отриману суміш.
  7. КАТЕГОРИЧНО заборонено змішувати мінеральну та синтетичну оливу. При цьому йдеться про будь-яке їхнє поєднання. При додаванні синтетики в мінеральну оливу багато синтетичних присадок просто не розчинятимуться в основі, що призведе до утворення осаду. Це може призвести до серйозних пошкоджень двигуна. Розбавляти синтетичний мастильний матеріал ще більш небезпечно.
  8. Якщо з будь-якої причини вам довелося долити в машину оливу нижчої якості, рекомендується уникнути високих навантажень на двигун і не їздити на великій швидкості.

Якщо вам довелося змішувати мастильний матеріал, незалежно від того, чи було дотримано всіх згаданих у статті правил, рекомендується виявляти обережність. Обов'язково перевіряйте якість складу, звертайте увагу на сліди піни, різний осад та рівень оливи.

31.01.2022 12:30:14
0
57