Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

  • Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

Оливи для МКПП та АКПП

Яку оливу заливати в механічну коробку?

Вимоги до мастильних матеріалів для автоматичної трансмісії та механічної коробки різняться. Тому так важливо правильно вибрати продукт. Підходяще моторна олива забезпечує працездатність механізмів двигуна і навіть продовжує термін його експлуатації. До того ж мастильна рідина запобігає задиранням і зварюванню металевих частин трансмісії один з одним. Сьогодні ми з'ясуємо, яку оливу краще заливати в механічну коробку.

Які вимоги висувають до мастильних матеріалів для МКПП

Механічна трансмісія – система, що складається з невеликих механізмів, що забезпечують безперебійне перемикання передач. Однак без мастильного матеріалу високі робочі температури та постійне тертя призведуть до зношування рифленої поверхні деталей. Олива, яке використовують для їх змащування, називається трансмісійною.

Основними критеріями, за якими вибирають той чи інший продукт, є:

Експлуатаційні властивості.

Ці характеристики зазвичай поєднує маркування GL із цифрою. Розповімо докладніше.

  • GL-1. Мінеральна олива для МКПП, що не містить присадок.
  • GL-2. Елементи оливи містять високий відсоток жирів. Підходять для агрегатів, що працюють в умовах середньої тяжкості.
  • GL-3. До складу мастильного матеріалу входять присадки, що захищають деталі МКПП від задирів.
  • GL-4. Універсальні продукти, в які входить цілий комплекс сірчано-фосфоровмісних присадок. Підходить для синхронізованих коробок.
  • GL-5. Кількість присадок у продуктах з таким маркуванням ще вища. Зазвичай вони становлять 4,5-6,5%. Такі мастильні матеріали найсучасніші.

Ступінь в'язкості.

Мастильні матеріали поділяються за цим показником згідно з класифікацією SAE на дві основні групи: літньо-осінні та всесезонні. Якщо в маркуванні є буква W, то продукт можна застосовувати цілий рік. Позначення виглядають так – 75W-80. Перша цифра свідчить про мінімальну температуру застосування, а друга, навпаки, найвищу.

Основа оливи.

Трансмісійні рідини бувають мінеральними, напівсинтетичними та синтетичними. Зрозуміло, останні є найсучаснішими. Вони мають покращені технічні характеристики, показують впевнену стійкість до деградації протягом усього періоду використання. Провідні бренди мастильних матеріалів використовують інноваційні технології для створення продуктів. Тому всі мастильні рідини є або повною синтетикою, або базуються на штучних компонентах. Другі мають добрі, але усереднені технічні показники.

Як проходить процедура заміни оливи для МКПП

Спочатку оливу, що залишилася, потрібно злити повністю. Не можна допускати змішування кількох видів олив.

Для заливу нової рідини використовують звичайний медичний шприц чи еластичну трубку. У першому випадку обсяг виробу має становити 16 кубів. Олива заливається до рівня, що трохи перевищує нижню кромку. Невелике змішування старого та нового мастильних матеріалів все одно відбудеться, проте воно буде незначним.

Яку оливу заливати в АКПП?

Замінювати моторну оливу в автоматичній коробці необхідно своєчасно. Однак головна проблема полягає у виборі продукту. Адже правильно підібраний мастильний матеріал захищає двигун від зношування та забезпечує його роботі максимальну ефективність. Ми розповімо, яку оливу краще заливати в АКПП.

Який тип оливи підійде для АКПП

Для автомобілів з автоматичною коробкою передач розроблено спеціальний тип мастильних матеріалів – трансмісійна рідина. На етикетці таких продуктів завжди стоїть позначення ATF. Ще одна відмінність – колір оливи. Для того, щоб автолюбителі не переплутали трансмісійну рідину зі звичайними мастильними матеріалами, виробники роблять її яскравого відтінку, зазвичай червоного. Однак важливо не тільки розібратися з тим, яку оливу лити в автомат, але і вирішити, як проводитиметься апаратна заміна і скільки рідини буде потрібно.

Зазвичай використовують два способи: метод витіснення та «протоку». Для другого потрібно близько 10-12 літрів рідини АТФ, а для витіснення ще більше. Деякі автолюбителі використовують часткову заміну. Тоді знадобиться менше оливи – близько 4–5 літрів. Однак використовувати різні типи олив не рекомендується.

Особливі вимоги до трансмісійної рідини

Відповідність міжнародним стандартам.

Оливи для автоматичної трансмісії не мають жорстких вимог з боку європейських та американських організацій. Однак, вони відповідають стандартам автомобільних марок.

  • У автоконцерну Toyota передбачені специфікації T, T-III, T-IV, WS.
  • General Motors передбачає групи рідин DEXRON II, DEXRON III, DEXRON IV.
  • Mitsubishi та Hyundai Motor Group поділяють продукти для АКПП SP-II, SP-III, SP-IV, Red-1.

Вимоги до в'язкості.

У автомобілях з автоматичною трансмісією тиск на плунжери нижчий, ніж у машинах на механіці. Тому в'язкість оливи має бути нижчою.

Вимоги до піноутворення.

Цей показник також не має бути високим. Інакше піна може перекрити керуючий клапан, і передачі просто не перемикатимуться.

Температурний режим.

Можлива експлуатація транспорту на АКПП за будь-яких погодних умов. Показник рекордного нагрівання також буде вищим – до 120 °C.

Зрозуміло, для машин з автоматичною коробкою потрібні напівсинтетичні та синтетичні продукти.

28.01.2022 12:32:30
0
70

Рекомендовані статті

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?Заміна оливи в коробці передач багатьма автовласниками сприймається як необов'язкова процедура, на якій можна заощадити. Зневажливе ставлення до трансмісії загрожує швидким виходом коробки передач із ладу та подальшим дорогим ремонтом. Будь-яка технічна рідина в усіх представлених на ринку автомобілях не вічна. Це стосується, зокрема, оли..

30.09.2021
0
60
Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZICОлива YUBASE Це передові технології ZIC у виробництві базових олив. Запатентована технологія отримання синтетичного базової оливи групи III за класифікацією API.Технологія VHVI (VERY HIGH VISCOSITY INDEX - з англ. - дуже високий індекс в'язкості) передбачає глибоке очищення масляних фракцій нафти з подальшою їх обробкою процесом каталітичного гідрокрекінгу. В резуль..

30.09.2021
2
190
Оливи для сажовиків

Оливи для сажовиків

Дизельний двигун із сажовим фільтром.Яку оливу вибрати?Сьогодні ми докладніше зупинимося на моделях із сажовим фільтром. До цієї категорії відносяться всі мотори 2011 року випуску та сучасніші. Їх установка на більш старі моделі була обов'язковою. Цей двигун також можна ідентифікувати за абревіатурою DPF, FAP або RPF залежно від того, в якій країні він був випущений. Отже, як же вибрати моторну ол..

27.01.2022
0
56
Класифікація олив за ACEA

Класифікація олив за ACEA

Класифікація олив за ACEAACEA, як і інші стандартні класифікації олив, була введена для того, щоб споживач міг швидко зорієнтуватися в різноманітності мастильних матеріалів, що зростає. За допомогою умовних позначень покупець може зробити висновок про те, чи підходить продукт для автомобіля. У цій статті ми поговоримо про те, як орієнтуватися у специфікації ACEA, та про можливі зміни у ній.Невелик..

31.01.2022
0
61