Оливи для сажовиків

  • Оливи для сажовиків

Дизельний двигун із сажовим фільтром.

Яку оливу вибрати?

Сьогодні ми докладніше зупинимося на моделях із сажовим фільтром. До цієї категорії відносяться всі мотори 2011 року випуску та сучасніші. Їх установка на більш старі моделі була обов'язковою. Цей двигун також можна ідентифікувати за абревіатурою DPF, FAP або RPF залежно від того, в якій країні він був випущений. Отже, як же вибрати моторну оливу для дизельного двигуна із сажовим фільтром?

Чому це важливо?

Вся справа в особливостях цього типу моторів. У бензиновому двигуні спалах палива відбувається за допомогою свічки запалювання. Дизельні моделі працюють за іншим принципом. В них паливо самозаймається під впливом високого тиску і швидкого нагрівання. Внаслідок цього каталітичний нейтралізатор, який застосовується для очищення відпрацьованих газів у бензиновому двигуні, не підійде. Для цього використовується фільтр сажі. Він очищає вихлопні гази від сажових домішок, які дуже негативно впливають на навколишнє середовище. При застосуванні сажового фільтру їх концентрація падає на 90% і більше.

Ще один важливий момент у тому, що турбовані двигуни охолоджуються за рахунок моторної оливи. Відповідно, якщо ви використовуєте мастильні матеріали невідповідної якості, то може виявитися, що двигун вашого авто працює на температурах вище тих, на які він розрахований. Як результат - серйозна поломка і не менш серйозна вартість ремонту.

При цьому довговічність цього елемента двигуна досить мала. На практиці його ресурс сягає 80–120 тисяч кілометрів пробігу, і це лише середні значення. Це означає, що деякі моделі виходять з ладу вже на 30 тисяч, інші можуть працювати і до 250 тисяч. До теми нашої статті це стосується  безпосередньо.

Оливу для дизельного двигуна слід вибирати виходячи з особливостей не тільки мотора, але й сажового фільтру, так як вона безпосередньо впливає на термін служби двигуна. Крім мастильних матеріалів впливає режим роботи, а також якість пального.

Як працює сажовий фільтр і чому потрібно правильно підбирати оливу?

Як ми вже написали, у дизельних двигунах відсутні свічки запалювання, оскільки паливо спалахує саме. Після його вигоряння з'являються відкладення у вигляді сажових частинок, що залишаються у двигуні. У процесі подальшої роботи вони виходять разом із вихлопними газами, на шляху яких і встановлено фільтр. Проходячи через нього, частинки затримуються, що перешкоджає їхньому попаданню в навколишнє середовище. Сучасні фільтри володіють можливістю активної та пасивної регенерації. Це означає, що сажа, яка накопичилася в DPF, випалюється, за рахунок чого пристрій очищається самостійно. Однак можливості фільтра обмежені, так як в його пори потрапляє в тому числі сульфатна зола. Вона накопичується з часом, внаслідок чого пристрій закупорюється і перестає виконувати свої функції. І тут його необхідно змінювати.

Коли засмічення досягає критичних позначок, на панелі приладів автомобіля з'являється відповідне позначення, а в роботі двигуна відбуваються серйозні зміни:

  • падає тяга, знижується потужність;
  • вихлоп стає димнішим і густішим;
  • підвищується температура підлоги у салоні;
  • рівень оливи підвищується;
  • збільшується витрата палива.

Згодом двигун починає працювати менш стабільно, тому якщо вчасно не замінити фільтр, то може статися серйозна поломка, яка призведе до дорогого ремонту.

Для того, щоб підвищити термін служби DPF, потрібно використовувати спеціальну оливу. Від аналогів її відрізняє застосування так званої технології Low SAPS. Вона передбачає зменшений вміст сульфатної золи, фосфорних та сірчаних сполук. Цей стандарт застосовується з 2005 року у зв'язку із запровадженням EURO IV — нових екологічних стандартів у Євросоюзі.

Оливи, вироблені за технологією Low SAPS, мають низькозольні характеристики. Простіше кажучи, після їх згоряння утворюється мінімальна кількість сульфатної золи, що не згорає, яка є головною причиною засмічення фільтрів.

Однією з важливих характеристик автомобільної оливи є якість присадок, особливо миючих, протизадирних та антифрикційних. Проблема в тому, що в них міститься велика кількість сірки та фосфору, які призводять до утворення вогнетривкої золи в дизельних двигунах. У оливах Low SAPS використовуються більш сучасні присадки. Вони виробляються на основі синтетичних сполук і не містять сірчаних та фосфорних добавок. При цьому їх ефективність співставна, а іноді навіть перевершує показники застарілих моделей.

Показники сульфатної зольності вказуються на упаковках олив:

  • повнозольні маркуються Full SAPS;
  • середньозольні - Mid SAPS;
  • малозольні - Low SAPS.

Мастильні матеріали з першої категорії негативно впливають на стан фільтрів, тому їх застосовувати в двигунах із системами Euro 4,5 та 6 не рекомендується. По маркуванню ACEA вони позначаються А1/В1, А3/В3, А4/В4, А5/В5. Показник зольності в них досягає 1.1% (для порівняння – у малозольних оливах він становить менше 0,8%).

Для використання в дизельних двигунах з сажовим фільтром підходять оливи С1, С2, С3, С4 (за маркуванням ACEA). При цьому зверніть увагу, що показники зольності регулюються нормативами, які застосовуються тільки в Євросоюзі і використовуються європейськими виробниками.

  • С1 - збільшує термін служби фільтра та захищає двигун при експлуатації у складних умовах (їзда по місту, стояння у пробках, використання причепа, поїздки по місцевості з різкими перепадами висот).
  • С2 має у своєму складі інші речовини і підходить для високопродуктивних двигунів.
  • С3 і С4 - характеризуються низькими показниками зольності та в'язкості навіть за високих температур.

В оливу Low SAPS заборонено додавати будь-які сторонні присадки, так як це негативно впливає на показник зольності і зрештою призводить до підвищеного навантаження на сажовий фільтр.

Корисні поради при виборі оливи

Оскільки сьогодні на ринку представлено безліч продуктів від різних виробників, знайти оптимальний варіант непросто. Ситуацію посилює наявність відверто низькоякісних мастильних матеріалів. Ми дамо низку порад, які допоможуть вам зробити правильний вибір.

  1. Одним з найбільш доступних і довірених джерел інформації є посібник з експлуатації автомобіля, який ви отримуєте при купівлі машини. У ньому виробники вказують оливи, які підходять саме для транспортного засобу.
  2. Якщо з якоїсь причини цього посібника немає, ви можете пошукати його в Інтернеті. Ще один варіант – знайти VIN-номер автомобіля та запросити інформацію у дилера.
  3. Запросити актуальну інформацію у продавця чи виробника варто у випадку, якщо ваш автомобіль був випущений до 2005 року, тобто до введення стандарту EURO IV та появи олив Low SAPS.
  4. Якщо олив, рекомендованих виробником, не виявилося у продажу, ви можете пошукати аналоги. Вибирайте марки максимально близькі до рекомендованих за складом.
  5. Навіть найякісніша олива не зможе ефективно працювати в старому та сильно зношеному двигуні.
27.01.2022 10:11:16
0
56

Рекомендовані статті

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?Заміна оливи в коробці передач багатьма автовласниками сприймається як необов'язкова процедура, на якій можна заощадити. Зневажливе ставлення до трансмісії загрожує швидким виходом коробки передач із ладу та подальшим дорогим ремонтом. Будь-яка технічна рідина в усіх представлених на ринку автомобілях не вічна. Це стосується, зокрема, оли..

30.09.2021
0
60
Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6З 2020 року розпочали діяти нові стандарти моторних олив для бензинових двигунів API SP і ILSAC GF-6A / GF - 6B. Вони прийшли на заміну API SN і ILSAC GF-5. Стандарт був введений на прохання автовиробників організаціями API (Американський інститут нафти) і ILSAC (Міжнародний консультативний комітет зі специфікації мастильних матеріалів).Чим новий стан..

30.09.2021
0
61
Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTALЯк перевірити масло Total?Нещодавно Total і ELF презентували оновлений дизайн каністр. Форма упаковки тепер більш ергономічна, а етикетка стала більш інформативною. Одне з найпомітніших оновлень - QR-код на фронтальній етикетці нових каністр. Однак, як виявилося, його майже не використовують за призначенням.QR-код на етикетці каністр Total і ELF - ц..

01.10.2021
0
169
Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?Нова технологія захисту продуктів Mobil ™У 2018 році компанія ExxonMobil впровадила нові елементи захисту продукції, розташувавши їх на фронтальних етикетках каністр об'ємом 1 і 4 літри. До них відносяться QR-код, унікальний 12-значний код і об'ємні графічні елементи - опуклі металеві точки з нанесеними на них штрихами. Зверніть увагу, що протягом 3-4 кв..

04.10.2021
0
59
Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А

Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А

Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50АХарактеристики індустріальних оливОлива індустріальна - це продукт дистиллятной нафтової переробки, який використовується для змащення і відводу тепла робочих механізмів, а також в якості робочої рідини в гідравлічних системах.Найбільш поширені марки індустріальних олив - І-5А, І-8А, І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А широко застос..

04.10.2021
0
61
Уся веселка антифризів

Уся веселка антифризів

АнтифризиКолір антифризу може бути яким завгодно. Він нічого не говорить про якість і клас охолоджуючої рідини. Однак ігнорувати забарвлення холодоагенту для двигуна теж не можна.В Європі та Україні діє класифікація VolksWagen:G11 - зеленийG12 - червонийG13 - жовтий, помаранчевий (раніше G12 +), фіолетовий (склад розроблений після 2012 року)Вибирати антифриз тільки за кольором - неправильно. Якщо ..

05.10.2021
0
94
Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетична чи напівсинтетична олива?Однією з базових ознак відмінності моторних олив є їх «синтетичність». За цим критерієм загальноприйнято виділяти три категорії олив: мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні. Частково категорію оливи можна визначити за її в'язкістю, однак, в залежності від сфери застосування оливи, можуть виникати нюанси. Скажімо, вантажні оливи «класичної» для легкомоторної н..

08.10.2021
0
57
Словник основних визначень

Словник основних визначень

Словник основних визначеньОливи - які основні терміни ми зустрічаємо в описі їхніх характеристик?Базова оливаОснова готової оливи - це один з її основних компонентів. Саме вона має найбільший вплив на властивості кінцевого продукту. Базова олива визначає «на скільки синтетичним» буде продукт. Базові оливи діляться на п'ять груп: мінеральні, напівсинтетичні, гідрокрекінгові, ПАТ-синтетичні і «ненаф..

11.10.2021
0
58
Присадки

Присадки

ПрисадкиБудь-яке автомобільна (як моторна, так і трансмісійна) або промислова олива складається з двох основних компонентів: базового масла і пакету функціональних присадок, які покликані поліпшити характеристики базового масла або надати йому додаткові властивості.Бзові оливи є основою кінцевого продукту. Від їхньої якості і властивостей в основному залежать характеристики оливи. Другим основним ..

11.10.2021
0
59
Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

Вибір оливи для механічної та автоматисної коробок передач

Оливи для МКПП та АКППЯку оливу заливати в механічну коробку?Вимоги до мастильних матеріалів для автоматичної трансмісії та механічної коробки різняться. Тому так важливо правильно вибрати продукт. Підходяще моторна олива забезпечує працездатність механізмів двигуна і навіть продовжує термін його експлуатації. До того ж мастильна рідина запобігає задиранням і зварюванню металевих частин трансмісії..

28.01.2022
0
71