Присадки

  • Присадки

Присадки

Будь-яке автомобільна (як моторна, так і трансмісійна) або промислова олива складається з двох основних компонентів: базового масла і пакету функціональних присадок, які покликані поліпшити характеристики базового масла або надати йому додаткові властивості.

Бзові оливи є основою кінцевого продукту. Від їхньої якості і властивостей в основному залежать характеристики оливи. Другим основним компонентом кінцевого продукту є функціональні присадки, що входять до складу будь-якої автомобільної чи промислової оливи. Присадки використовуються для поліпшення характеристик кінцевого продукту, яких не можна досягти шляхом зміни властивостей базових олив і для збільшення терміну служби оливи (міжсервісного інтервалу) навіть при тривалих високих навантаженнях.

Основні типи присадок

Поверхнево-активні присадки

Детергенти і дисперсанти

Детергенти запобігають утворенню високотемпературних лакоподобних і вуглецевих відкладень на поршнях двигуна і нейтралізують кислоти, що утворюються при згоранні палива.

Дисперсанти протидіють утворенню і накопиченню низькотемпературного шламу, підтримуючи дрібні жорсткі частинки в суспендованому (що не осіли) стані і запобігаючи їх осіданню на компоненти двигуна.

Протизносні, EP-присадки.

Покликані протидіяти утворенню граничного і сухого тертя між сусідніми компонентами (колінчастий вал і вкладки шатунів, розподільний вал і пастелі головки блоку або гідрокомпенсатори, шестерні механічної КПП і т.д.). Сприяють формуванню захисної масляної плівки на поверхнях дотичних деталей (гідродинамічне тертя), забезпечують оливі підвищену стійкість до механічного продавлювання, запобігають виникненню зносу внаслідок виникнення сухого тертя між деталями механізма.

Антікоррозійні, інгібітори коррозіі

Забезпечують захист металевих компонентів механізмів від корозії. Формують водовідштовхувальний захисний шар, що запобігає корозійному впливу кисню, вологи і агресивних продуктів горіння палива.

Модіфікатори тертя

Для коректної роботи механічних та автоматичних КПП, систем «мокрих» гальм і «мокрих» зчеплень, оливи, застосовувані в них, повинні забезпечувати певний рівень фрикційного впливу. Модифікатори тертя покликані виключити небажане прослизання і забезпечити необхідний для коректної роботи механізмів рівень тертя. Являють собою антиподи антифрикційних присадок, тому співвідношення властивостей антифрикційних присадок і модифікаторів тертя повинне бути узгодженим дуже точно.

Присадки, що поліпшують властивості оливи

Модіфікатори вязкості

Підтримують стабільність в’язкістних характеристик оливи при різних температурах. Забезпечують достатню прокачуваність оливи за низьких температур (легкий зимовий запуск, надійна змазка і мінімізація зносу в морози) і запобігають надмірному розрідженню при високих (стійкість масляної плівки і масляного клина, запобігання виникненню граничного і сухого тертя).

Депрессанти

Попереджують коагуляцію кристалів воску, що містяться в базовій оливі та їх застигання при низьких температурах, забезпечують плинність і прокачуваність оливи в морози.

Відновлювальні для ущільнювачів елементів

Синтетичні базові оливи (зокрема, ПАО оливи IV групи) мають властивість висушувати еластоміри, в результаті чого прокладки і сальники втрачають еластичність, "дубіють" і можуть почати пропускати оливу. Відновлювальні присадки підтримують елементи ущільнювачів в еластичному стані. Можуть мати відновлюючий еффект.

Захисні присадки

Антиоксиданти

Попереджують окислення оливи під впливом кисню і високих температур, а також агресивного впливу продуктів горіння палива. Підтримують стабільність в’язкістних характеристик, запобігаючи підвищенню в’язкзості оливи внаслідок її окислення, уповільнюють процес старіння оливи.

Інгібітори металів

В процесі роботи механізмів олива з часом наповнюється мікроскопічною металевою стружкою і відходами горіння палива, які є каталізаторами окислювальних процесів. Інгібітори запобігають цьому каталітичному впливу і формують додатковий захисний шар на металевих деталях, запобігаючи передчасному окисленню оливи і додатковому зносу механізмів.

Протипінні присадки

Постійні вібрації, вплив високого тиску, температур та рухомих компонентів (наприклад, колінчастого вала в піддоні двигуна) сприяють вспіненню оливи, що, в свою чергу, призводить до підвищення її кислотності і в'язкості. Крім того, піна легко стискається, що робить негативний вплив на гідравлічні властивості оливи. Протипінні присадки покликані нейтралізувати або мінімізувати спінювання оливи в процесі роботи механізмів.

11.10.2021 16:53:33
0
59

Рекомендовані статті

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?Заміна оливи в коробці передач багатьма автовласниками сприймається як необов'язкова процедура, на якій можна заощадити. Зневажливе ставлення до трансмісії загрожує швидким виходом коробки передач із ладу та подальшим дорогим ремонтом. Будь-яка технічна рідина в усіх представлених на ринку автомобілях не вічна. Це стосується, зокрема, оли..

30.09.2021
0
61
Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6З 2020 року розпочали діяти нові стандарти моторних олив для бензинових двигунів API SP і ILSAC GF-6A / GF - 6B. Вони прийшли на заміну API SN і ILSAC GF-5. Стандарт був введений на прохання автовиробників організаціями API (Американський інститут нафти) і ILSAC (Міжнародний консультативний комітет зі специфікації мастильних матеріалів).Чим новий стан..

30.09.2021
0
62
Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZICОлива YUBASE Це передові технології ZIC у виробництві базових олив. Запатентована технологія отримання синтетичного базової оливи групи III за класифікацією API.Технологія VHVI (VERY HIGH VISCOSITY INDEX - з англ. - дуже високий індекс в'язкості) передбачає глибоке очищення масляних фракцій нафти з подальшою їх обробкою процесом каталітичного гідрокрекінгу. В резуль..

30.09.2021
2
191
Уся веселка антифризів

Уся веселка антифризів

АнтифризиКолір антифризу може бути яким завгодно. Він нічого не говорить про якість і клас охолоджуючої рідини. Однак ігнорувати забарвлення холодоагенту для двигуна теж не можна.В Європі та Україні діє класифікація VolksWagen:G11 - зеленийG12 - червонийG13 - жовтий, помаранчевий (раніше G12 +), фіолетовий (склад розроблений після 2012 року)Вибирати антифриз тільки за кольором - неправильно. Якщо ..

05.10.2021
0
94
Оливи для сажовиків

Оливи для сажовиків

Дизельний двигун із сажовим фільтром.Яку оливу вибрати?Сьогодні ми докладніше зупинимося на моделях із сажовим фільтром. До цієї категорії відносяться всі мотори 2011 року випуску та сучасніші. Їх установка на більш старі моделі була обов'язковою. Цей двигун також можна ідентифікувати за абревіатурою DPF, FAP або RPF залежно від того, в якій країні він був випущений. Отже, як же вибрати моторну ол..

27.01.2022
0
57