Уся веселка антифризів

  • Уся веселка антифризів

Антифризи

Колір антифризу може бути яким завгодно. Він нічого не говорить про якість і клас охолоджуючої рідини. Однак ігнорувати забарвлення холодоагенту для двигуна теж не можна.

В Європі та Україні діє класифікація VolksWagen:

  • G11 - зелений
  • G12 - червоний
  • G13 - жовтий, помаранчевий (раніше G12 +), фіолетовий (склад розроблений після 2012 року)

Вибирати антифриз тільки за кольором - неправильно. Якщо європейські і японські виробники ще дотримуються якоїсь системи в забарвленні, то американці фарбують антифризи як доведеться. Тому першим критерієм вибору має бути клас охолоджуючої рідини.

Крім того, сучасні антифризи розрізняються складом присадок і можуть бути: традиційними, лобрідними, карбоксилатними і гібридними.

Різновиди антифризів

  • Традиційний антифриз морально застарів і не придатний для першої (заводської) заправки автомобіля. Неорганічні інгібітори «традиційників» псуються менше, ніж за 2 роки і погано переносять температури вище 108 ° С. Силікати в складі традиційних охолоджуючих рідин покривають стінки трубок системи охолодження і знижують ефективність охолодження двигуна. Класичний представник цього класу - «Тосол».
  • Гібридний антифриз (G11) - зелена, бірюзова, синя або жовта рідина, що містить силікати або фосфати в якості інгібіторів. Термін служби - 3 роки. Тип: неорганічний. Виготовляють «гібриди» з 90-х років. Склад розрахований на будь-який тип радіатора. Крім охолодження завданням гібридного антифризу є захист від корозії. Підкласи G11 + і G11 ++ відрізняються процентним співвідношенням карбонових кислот.
  • Карбоксилатний антифриз (G12) - органічна рідина червоного кольору (різних відтінків). Служить вже 5 років і набагато краще захищає метал від іржі і кавітації, ніж холодоагенти класу G11. Червоні антифризи адсорбуються тільки в осередках корозії, формуючи шар завтовшки 0,1 мікрон. Тобто внутрішня поверхня системи охолодження не покривається повністю, а тільки там, де є необхідність. Це позитивно позначається на теплообміні: ефективність охолодження двигуна не знижується.
  • Лобрідний антифриз G13 (раніше G12 +) - органічна основа доповнена мінеральними інгібіторами. Такий антифриз утворює надтонку захисну плівку на металі, яка реагує тільки з вогнищем корозії. До складу лобрідних рідин входять органічні кислоти і силікати. Термін служби такого антифризу необмежений за умови заливки в новий автомобіль. Колір - червоний (перший склад), помаранчевий і жовтий (новий склад), фіолетовий (склад після 2012 року). Склад розроблений в 2008 році, активно застосовуються виробником «Пежо» і «Сітроен». G13 2008 року - помаранчева або жовта рідина, що охолоджує, створена, на відміну від попередників, на основі став пропиленгликоля. Через це властивості антифризу набагато краще, ніж у інших класів, але і ціна найвища. Так що визначити G13 можна навіть не за кольором, а по ціннику в автомагазині.

Вимоги екологів змушують виробників шукати нові формули антифризів. Фіолетова рідина G13 - тестовий склад без фінальної формули.

Корисна інформація

В Україні діє європейська система класифікації антифризів. Точніше навіть, не європейська, а VAGовська. Це ті самі класи G11-G13, про які говорилося вище.

Японські антифризи теж діляться за кольором, але забарвлення означає температуру замерзання, а не склад або клас. Червоний «японець» тримається до -30 градусів, зелений - до -25, жовтий - до -20.

У США колірна політика відсутня. В основному це червоні і зелені рідини, що містять нітрити. Нітритні антифризи заборонені до застосування в Європі. Найближчі замінники «американців» - карбоксилатні антифризи G12 / 13.

Український «Тосол» буває синім (робоча температура до -40), зеленим (під стандарт G11), червоним (робоча температура до -50).

Чи можна змішувати антифризи?

Колір не впливає на допустимість або неприпустимість змішування. Змішувати можна тільки однакові за складом і класом антифризи. Навіть якщо один синій, а другий жовтий. Головний критерій сумісності двох рідин: набір присадок. Не можна лити в рідину з карбоновою кислотою силікатний або фосфатний антифриз. Відбудеться хімічна реакція, і систему охолодження заб'ють пластівці і осад. Доведеться їхати в автосервіс промивати!

Рекомендується не доливати антифриз з новим складом іншої марки, а повністю замінювати стару рідину на нову.

Навіщо антифризу колір?

Звертайте увагу на колір антифризу після поїздок. Якщо рідина стає бурою або темнішою, то в системі охолодження забагато накипу та іржі. Коли колір стає жовтуватим або просто блідне, то варто перевірити двигун на перегрів.

Колір антифризу допомагає визначити витік в радіаторі або магістралях охолодження.

Якщо залишити антифриз незабарвленим, то він буде нагадувати просту воду. І хто-небудь може просто сплутати рідину і зробити фатальний ковток. Охолоджуюча рідина - отруйна!

05.10.2021 13:51:48
0
94

Рекомендовані статті

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?Заміна оливи в коробці передач багатьма автовласниками сприймається як необов'язкова процедура, на якій можна заощадити. Зневажливе ставлення до трансмісії загрожує швидким виходом коробки передач із ладу та подальшим дорогим ремонтом. Будь-яка технічна рідина в усіх представлених на ринку автомобілях не вічна. Це стосується, зокрема, оли..

30.09.2021
0
61
Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6З 2020 року розпочали діяти нові стандарти моторних олив для бензинових двигунів API SP і ILSAC GF-6A / GF - 6B. Вони прийшли на заміну API SN і ILSAC GF-5. Стандарт був введений на прохання автовиробників організаціями API (Американський інститут нафти) і ILSAC (Міжнародний консультативний комітет зі специфікації мастильних матеріалів).Чим новий стан..

30.09.2021
0
62
Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZICОлива YUBASE Це передові технології ZIC у виробництві базових олив. Запатентована технологія отримання синтетичного базової оливи групи III за класифікацією API.Технологія VHVI (VERY HIGH VISCOSITY INDEX - з англ. - дуже високий індекс в'язкості) передбачає глибоке очищення масляних фракцій нафти з подальшою їх обробкою процесом каталітичного гідрокрекінгу. В резуль..

30.09.2021
2
191
Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTALЯк перевірити масло Total?Нещодавно Total і ELF презентували оновлений дизайн каністр. Форма упаковки тепер більш ергономічна, а етикетка стала більш інформативною. Одне з найпомітніших оновлень - QR-код на фронтальній етикетці нових каністр. Однак, як виявилося, його майже не використовують за призначенням.QR-код на етикетці каністр Total і ELF - ц..

01.10.2021
0
169
Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?Нова технологія захисту продуктів Mobil ™У 2018 році компанія ExxonMobil впровадила нові елементи захисту продукції, розташувавши їх на фронтальних етикетках каністр об'ємом 1 і 4 літри. До них відносяться QR-код, унікальний 12-значний код і об'ємні графічні елементи - опуклі металеві точки з нанесеними на них штрихами. Зверніть увагу, що протягом 3-4 кв..

04.10.2021
0
59
Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетична чи напівсинтетична олива?Однією з базових ознак відмінності моторних олив є їх «синтетичність». За цим критерієм загальноприйнято виділяти три категорії олив: мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні. Частково категорію оливи можна визначити за її в'язкістю, однак, в залежності від сфери застосування оливи, можуть виникати нюанси. Скажімо, вантажні оливи «класичної» для легкомоторної н..

08.10.2021
0
58
Словник основних визначень

Словник основних визначень

Словник основних визначеньОливи - які основні терміни ми зустрічаємо в описі їхніх характеристик?Базова оливаОснова готової оливи - це один з її основних компонентів. Саме вона має найбільший вплив на властивості кінцевого продукту. Базова олива визначає «на скільки синтетичним» буде продукт. Базові оливи діляться на п'ять груп: мінеральні, напівсинтетичні, гідрокрекінгові, ПАТ-синтетичні і «ненаф..

11.10.2021
0
59
Присадки

Присадки

ПрисадкиБудь-яке автомобільна (як моторна, так і трансмісійна) або промислова олива складається з двох основних компонентів: базового масла і пакету функціональних присадок, які покликані поліпшити характеристики базового масла або надати йому додаткові властивості.Бзові оливи є основою кінцевого продукту. Від їхньої якості і властивостей в основному залежать характеристики оливи. Другим основним ..

11.10.2021
0
60
Оливи для сажовиків

Оливи для сажовиків

Дизельний двигун із сажовим фільтром.Яку оливу вибрати?Сьогодні ми докладніше зупинимося на моделях із сажовим фільтром. До цієї категорії відносяться всі мотори 2011 року випуску та сучасніші. Їх установка на більш старі моделі була обов'язковою. Цей двигун також можна ідентифікувати за абревіатурою DPF, FAP або RPF залежно від того, в якій країні він був випущений. Отже, як же вибрати моторну ол..

27.01.2022
0
57