Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

  • Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6

Нові стандарти моторних олив API SP и ILSAC GF6


З 2020 року розпочали діяти нові стандарти моторних олив для бензинових двигунів

API SP і ILSAC GF-6A / GF - 6B. Вони прийшли на заміну API SN і ILSAC GF-5. Стандарт був введений на прохання автовиробників організаціями API (Американський інститут нафти) і ILSAC (Міжнародний консультативний комітет зі специфікації мастильних матеріалів).

Чим новий стандарт краще?


Стандарт API SP посилив вимоги до властивостей олив у порівнянні з API SN для збереження ресурсу двигунів, продовження терміну їх служби та економії палива.

Які основні переваги SP перед SN?

  • Захист від передчасного неконтрольованого спалаху паливо-повітряної суміші (LSPI);
  • Захист від зносу ланцюга ГРМ;
  • Захист від високотемпературних відкладень на поршні;
  • Захист від високотемпературних відкладень в турбокомпресорі;
  • Більш високі вимоги до кількості утвореного маслом шламу і лаку;
  • Поліпшення паливної економічності в порівнянні з "базовим зразком" моторної оливи SAE 20W-30;
  • Поліпшення сумісності з системами доочистки вихлопних газів;
  • Сумісність з паливом, що містить високий рівень етанолу (E85).

Чому API SN застаріло?

Найжорстокіші норми по витраті палива і викиду парникових газів змушують конструкторів реалізовувати процеси роботи ДВС, які ще недавно здавалися фантастичними. Так, з одного літра робочого об'єму двигуна внутрішнього згорання, зараз знімається більше 130 к.с. і більше 180 н.м. крутного моменту. Ще недавно цих показників було в 2 і більше разів менше. Великі питомі потужності двигуна передбачають високі термічні і механічні навантаження на деталі двигуна, які в першу чергу сприймаються моторною оливою. Саме тому, останнім часом досить часто оновлюються стандарти моторних олив, в яких принципово поліпшуються характеристики.

  • Затори на дорогах, світлофори

Високі температури і механічні навантаження, впливаючи на мастильний матеріал, можуть змінювати його початкові параметри за дуже короткі проміжки часу. Тому, в новому стандарті олив для бензинових двигунів API SP, який був прийнятий в травні 2020 року, зміни були спрямовані, в першу чергу на поліпшення стійкості олив до зовнішнього впливу.

API SP був прийнятий для забезпечення захисту від передчасного займання на низьких оборотах, відомого як "краплинне запалювання" (LSPI), захисту від зносу ланцюга приводу ГРМ, поліпшеного захисту поршнів і турбокомпресорів від високотемпературних відкладень .Ці властивості були досягнуті більш жорсткими вимогами до оливи по захисту від утворення відкладень і нагару. У порівнянні з попереднім стандартом якості API SN, стійкість до підвищення в'язкості в лабораторному тесті через окислення допускалася в 200%, в новому стандарті API SP не більше 150%.

  • Поршні і кільця

При високих температурах моторна олива здатна коксуватися і давати нагар на поршнях і кільцях.

У стандарті API SP допустиме значення утворення нагару було суттєво знижено. Мінімальна чистота поршнів зросла з 3.7 до 4.2 балів. Чисті поршні і кільця - не самоціль розробників нових стандартів. Відсутність нагару знижує знос двигуна (немає абразиву) і створює передумови для тривалого підтримання проектної потужності і витрат оливи. Крім того, відсутність нагару на голівках поршнів знижує ймовірність жарового запалювання. Допустиме загальне забруднення двигуна нагаром і шламом було знижено з 8 балів до 7.6.

  • Гранична концентрація

Значне поліпшення параметрів, нарешті дозволило ввести в новий стандарт API SP, такий важливий стандарт, як гранична концентрація продуктів зносу деталей двигуна, виготовлених зі сплавів заліза. Популярная серед споживачів послуга по спектрометрії оливи, тепер побічно обумовлена ​​в новому стандарті якості. Щоправда в стандарті наведені граничні концентрації заліза в 400 ррм за моторний тест, однак тепер можна провести певні кореляції і відстежити тенденції роботи оливи.

  • Економія пального

Завдяки високій стійкості оливі API SP до зміни в'язкості, розробникам стандарту вдалося виділити новий клас олив по економії палива.


Цей клас є додатковим і оливи, що володіють такими властивостями, мають особливе маркування "Ресурсозбереження" (Resource Concerving), що вказується в нижній частині маркування або скорочено біля категорії API SP RC. Попередній стандарт API SN і старіші, посилалися на "Енергозбереження", але це відображало формальний акцент на економію палива. Вимоги класу "Ресурсозбереження" базуються на вимогах до олив Міжнародного Комітету  стандартизації та апробації моторних олив- ILSAC. Саме ILSAC, як організація, розробляє ці додаткові вимоги до моторних олив, щоб вони могли мати статус "Ресурсозбереження" і допомагали виробникам автомобілів досягати загального зниження кількості викидів відпрацьованих газів в атмосферу.

Зміни ILSACC

З весни 2020 року діють нові специфікації Міжнародного комітету зі стандартизації і допуску до застосування мастильних матеріалів ILSAC (International Lubricant Standartization and Approval Committee) GF-6-A і GF-6-B. Нові допуски прийшли на зміну ILSAC GF-5, яка залишиться актуальною до травня 2021 року, після чого стара специфікація стане неактуальною. Обидві категорії відповідають вимогам API SP-RC, і схожі за характеристиками, але ILSAC GF-6-B застосовується для олив з більш низькою в'язкістю SAE 0W-16 і 0W-12 і не сумісні з оливами старіших категорій.

30.09.2021 15:40:06
0
61

Рекомендовані статті

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?

Коли необхідно змінювати оливу в механічній коробці передач?Заміна оливи в коробці передач багатьма автовласниками сприймається як необов'язкова процедура, на якій можна заощадити. Зневажливе ставлення до трансмісії загрожує швидким виходом коробки передач із ладу та подальшим дорогим ремонтом. Будь-яка технічна рідина в усіх представлених на ринку автомобілях не вічна. Це стосується, зокрема, оли..

30.09.2021
0
60
Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZIC

Базова олива YUBASE від ZICОлива YUBASE Це передові технології ZIC у виробництві базових олив. Запатентована технологія отримання синтетичного базової оливи групи III за класифікацією API.Технологія VHVI (VERY HIGH VISCOSITY INDEX - з англ. - дуже високий індекс в'язкості) передбачає глибоке очищення масляних фракцій нафти з подальшою їх обробкою процесом каталітичного гідрокрекінгу. В резуль..

30.09.2021
2
191
Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTAL

Підтверджуємо оригінальність нової каністри TOTALЯк перевірити масло Total?Нещодавно Total і ELF презентували оновлений дизайн каністр. Форма упаковки тепер більш ергономічна, а етикетка стала більш інформативною. Одне з найпомітніших оновлень - QR-код на фронтальній етикетці нових каністр. Однак, як виявилося, його майже не використовують за призначенням.QR-код на етикетці каністр Total і ELF - ц..

01.10.2021
0
169
Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?

Як перевірити масло Mobil на оригінальність?Нова технологія захисту продуктів Mobil ™У 2018 році компанія ExxonMobil впровадила нові елементи захисту продукції, розташувавши їх на фронтальних етикетках каністр об'ємом 1 і 4 літри. До них відносяться QR-код, унікальний 12-значний код і об'ємні графічні елементи - опуклі металеві точки з нанесеними на них штрихами. Зверніть увагу, що протягом 3-4 кв..

04.10.2021
0
59
Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А

Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А

Характеристики індустріальних олив І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50АХарактеристики індустріальних оливОлива індустріальна - це продукт дистиллятной нафтової переробки, який використовується для змащення і відводу тепла робочих механізмів, а також в якості робочої рідини в гідравлічних системах.Найбільш поширені марки індустріальних олив - І-5А, І-8А, І-12А, І-20А, І-30А, І-40А, І-50А широко застос..

04.10.2021
0
61
Уся веселка антифризів

Уся веселка антифризів

АнтифризиКолір антифризу може бути яким завгодно. Він нічого не говорить про якість і клас охолоджуючої рідини. Однак ігнорувати забарвлення холодоагенту для двигуна теж не можна.В Європі та Україні діє класифікація VolksWagen:G11 - зеленийG12 - червонийG13 - жовтий, помаранчевий (раніше G12 +), фіолетовий (склад розроблений після 2012 року)Вибирати антифриз тільки за кольором - неправильно. Якщо ..

05.10.2021
0
94
Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетика чи напівсинтетика?

Синтетична чи напівсинтетична олива?Однією з базових ознак відмінності моторних олив є їх «синтетичність». За цим критерієм загальноприйнято виділяти три категорії олив: мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні. Частково категорію оливи можна визначити за її в'язкістю, однак, в залежності від сфери застосування оливи, можуть виникати нюанси. Скажімо, вантажні оливи «класичної» для легкомоторної н..

08.10.2021
0
57
Словник основних визначень

Словник основних визначень

Словник основних визначеньОливи - які основні терміни ми зустрічаємо в описі їхніх характеристик?Базова оливаОснова готової оливи - це один з її основних компонентів. Саме вона має найбільший вплив на властивості кінцевого продукту. Базова олива визначає «на скільки синтетичним» буде продукт. Базові оливи діляться на п'ять груп: мінеральні, напівсинтетичні, гідрокрекінгові, ПАТ-синтетичні і «ненаф..

11.10.2021
0
58
Присадки

Присадки

ПрисадкиБудь-яке автомобільна (як моторна, так і трансмісійна) або промислова олива складається з двох основних компонентів: базового масла і пакету функціональних присадок, які покликані поліпшити характеристики базового масла або надати йому додаткові властивості.Бзові оливи є основою кінцевого продукту. Від їхньої якості і властивостей в основному залежать характеристики оливи. Другим основним ..

11.10.2021
0
59
Оливи для сажовиків

Оливи для сажовиків

Дизельний двигун із сажовим фільтром.Яку оливу вибрати?Сьогодні ми докладніше зупинимося на моделях із сажовим фільтром. До цієї категорії відносяться всі мотори 2011 року випуску та сучасніші. Їх установка на більш старі моделі була обов'язковою. Цей двигун також можна ідентифікувати за абревіатурою DPF, FAP або RPF залежно від того, в якій країні він був випущений. Отже, як же вибрати моторну ол..

27.01.2022
0
57